ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

 Audi: Αποκάλυψη για το R8 GT Spyder


To ελαφρύτερο, ταχύτερο και ίσως το πιο εντυπωσιακό R8 που έγινε ποτέ είναι γεγονός, και αποκαλύφθηκε ήδη από την Audi με περίσσιο καμάρι, καθώς μιλάμε για το σπουδαιότερο ίσως supercar που είχε ποτέ στην γκάμα της. Ένα χρόνο νωρίτερα η γερμανική εταιρεία είχε λανσάρει το R8 GT Coupé, που δεν πρόλαβε να… συζητηθεί και πολύ αφού τα μόλις 333 κομμάτια που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής εξαντλήθηκαν εν ριπή οφθαλμού. Στα χνάρια λοιπόν του R8 Coupé, η ανοιχτή έκδοση ετοιμάζεται να δώσει χαρά σε 333 ακόμη εύπορους τυχερούς με τις εκρηκτικές της επιδόσεις και την αδιάκριτη εμφάνισή της.

Το σχήμα του GT Spyder είναι άκρως επιθετικό, σε σημείο που να θυμίζει πρωτότυπο μοντέλο, ενώ τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, οι 19άρες ζάντες αλουμινίου και η παρουσία ανθρακονημάτων στην αεροτομή και σε άλλες λεπτομέρειες έχουν δώσει απαράμιλλο στυλ αλλά και ουσία. Το κλειδί στις επιδόσεις αφορά στη μείωση του βάρους σε σχέση με την έκδοση Coupé, αφού η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου (και αυτή του carbon όπως είπαμε) έχει περιορίσει συνολικά το βάρος στα 1.640 κιλά (85 λιγότερα από την κλειστή εκδοχή του).

Το R8 GT Spyder εφοδιάζεται με V10 κινητήρα FSI χωρητικότητας 5,2 λίτρων και αποδίδει 560 ίππους και σχεδόν 56 χλγμ. ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Το 6άρι αυτόματο κιβώτιο R-Tronic αναλαμβάνει τη μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς, ενώ διαθέτει και χειριστήρια αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι. Με τέτοια ισχύ και μετά τον περιορισμό του βάρους, τα  0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 3,8 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 317 χλμ./ώρα. Η μόνη διαδικασία που χρειάζεται υπομονή στο R8 GT Spyder είναι το άνοιγμα/κλείσιμο της υφασμάτινης οροφής, καθώς διαρκεί 19 δευτερόλεπτα, και φυσικά το να συγκεντρώσεις τα 208.000 € που κοστίζει στη Γερμανία το εντυπωσιακό μοντέλο.

Ν.Β.  






























Πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη για το νέο Opel Zafira Tourer!
 

Το Zafira εμφανίστηκε στους δρόμους το 1999, με τη δεύτερη γενιά να ακολουθεί το 2005· σημειώστε πως το τωρινό Zafira θα συνεχίσει να διατίθεται παράλληλα για ένα διάστημα με το επερχόμενο (που θα ξεχωρίζει από το λογότυπο Tourer), αλλά σε πιο δελεαστική τιμή και με πλουσιότερο εξοπλισμό. Όπως και το τωρινό, έτσι και το νέο Zafira θα κατασκευάζεται στο Μπόχουμ της Γερμανίας.

Όσον αφορά την 3η γενιά Zafira, το πρώτο στοιχείο που την διαφοροποιεί είναι φυσικά η δυναμική σχεδίαση του εμπρός τμήματος, με τα φωτιστικά σώματα και την εσοχή που σου δίνει την εντύπωση πως εκτείνονται μέχρι τον προφυλακτήρα. Η σχεδίαση παραπέμπει στο ηλεκτροκίνητο Ampera, ενώ το σύνολο συμπληρώνει με αρμονικό τρόπο το πίσω μέρος. Το νέο Zafira βασίζεται σε εντελώς νέα πλατφόρμα, με μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,76 μέτρα, +5,7 εκατοστά σε σχέση με το τωρινό), ενώ και τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα (εμπρός: 1,584 μέτρα, +9,6 εκ., πίσω: 1,588 μέτρα, +7,8 εκ.). Λογικό είναι οι διαστάσεις να παρουσιάζονται αυξημένες, καθώς το μήκος του Zafira Tourer φτάνει τα 4,66 μέτρα (το τωρινό τα 4,47 μέτρα).

Στο εσωτερικό το ταμπλό ακολουθεί τη σχεδίαση που συναντάμε στα Astra και Insignia, με κύριο χαρακτηριστικό τον πίνακα οργάνων με τα ανεξάρτητα όργανα και την κεντρική κονσόλα με τους πολλούς αλλά εύτακτα τοποθετημένους διακόπτες. Τηρουμένων των αναλογιών, το Zafira Tourer αναμένεται να προσφέρει μεγάλους και άνετους χώρους μέχρι και για επτά επιβάτες. Η 3η σειρά βρίσκεται αναδιπλωμένη στο χώρο του πορτμπαγκάζ, που προσφέρει 710 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη (65 περισσότερα από το τωρινό Zafira). Οι Γερμανοί κάνουν ιδιαίτερο λόγο για τη 2η σειρά καθισμάτων και την ιδιαίτερα έξυπνη διαρρύθμιση χάρη στα τρία στάνταρ ανεξάρτητα καθίσματα.

Το νέο Zafira θα εξοπλίζεται με κινητήρες από την ήδη υπάρχουσα γκάμα της Opel και συγκεκριμένα θα διατίθεται σε δύο βενζινοκίνητες και τρεις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Οι βενζινοκίνητες είναι τούρμπο χωρητικότητας 1,4 λίτρων και αποδίδουν 120 και 140 ίππους, ενώ συνδυάζονται με κιβώτια έξι σχέσεων. Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις CDTI εφοδιάζονται με δίλιτρα μοτέρ απόδοσης 110, 130 και 165 ίππων. Τέλος, θα υπάρξουν εκδόσεις ecoFLEX, που θα καταναλώνουν φυσικό αέριο και υγραέριο, ενώ αργότερα θα δούμε και εκδόσεις «υψηλών επιδόσεων», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Opel.

Ν.Μ.