Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΤΗΣ ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗΣ!

Υγραεριοκίνηση: Πόσο συμφέρει τελικά;

LPG,Liquefied,Petroleum,Gas,Nissan,Qashqai
Μπορεί η υγραεριοκίνηση να αποτελέσει το ιδανικό αντίδοτο απέναντι στις «οικονομικά βλαβερές» συνέπειες της βενζίνης; Για την περίσταση, επιστρατεύουμε το Nissan Qashqai 1.6 LPG και δοκιμάζοντάς το στη χώρα μας, απαντάμε στο φλέγον αυτό ερώτημα.
 
Όταν η τιμή της βενζίνης κινείται πλέον στο επίπεδο της... στρατόσφαιρας, οι λύσεις δεν είναι δα και πολλές. Η σημαντικότερη, αλλά και πλέον εφικτή ως προς την υλοποίηση της, είναι το LPG, το οποίο μπορεί να αποτελέσει το εναλλακτικό καύσιμο με το οποίο μπορεί κανείς πλέον να πραγματοποιεί το αυτονόητο: να πατά γκάζι άφοβα! Το LPG (Liquefied Petroleum Gas - υγροποιημένο αέριο πετρελαίου), κατά κόσμον υγραέριο ή, ακόμα πιο λαϊκά, γκάζι, έχει τιμή ανά λίτρο μόλις 0,67 ευρώ. Με κόστος δηλαδή στο ένα τρίτο εκείνου της βενζίνης, μοιάζει με... money εξ ουρανού. Υγρό πυρ, το οποίο έχει εμφανέστατη αντανάκλαση στην τσέπη, ενώ έχουν ξεπεραστεί στην πράξη πολλά από τα παλιά θέματα που συνόδευαν την υγραεριοκίνηση, αλλά ίσως δεν έχουν φύγει από το συλλογικό υποσυνείδητο των αγοραστών. Ας δούμε, λοιπόν, τι εξοικονομούμε, που είναι το κρίσιμο στοιχείο στην προκειμένη περίπτωση, αλλά και πώς έχουν εξελιχθεί τα πράγματα με την υγραεριοκίνηση διανύοντας το 2010.
 
Το Nissan Qashqai 1.6 που μας παραχώρησε η Nissan Κυριακούδης στον Πειραιά, έχει εφοδιαστεί με ένα από τα πιο σύγχρονα συστήματα υγραεριοκίνησης. Το σετ (ρεζερβουάρ - κύκλωμα - ψεκασμός - εγκέφαλος) προέρχεται από την ιταλική icom και τοποθετήθηκε από τους ανθρώπους της εταιρείας. Πρόκειται για μια καλοφτιαγμένη και προσεγμένη «μετατροπή», η οποία δεν αλλοιώνει σε τίποτα την εργοστασιακή εικόνα του αυτοκινήτου. Καλώδια, αγωγοί και γενικότερα το όλο σύστημα είναι με μεγάλη επιμέλεια τακτοποιημένο, ενώ η δεξαμενή καυσίμου στερεώνεται μέσα στην κοιλότητα της ρεζέρβας, πράγμα που σημαίνει ότι δε χάνει κανείς πολύτιμα λίτρα από το χώρο αποσκευών. Όσο για τη ρεζέρβα ό,ως, αναγκαστικά την αντικαθιστά ένα κιτ επισκευής ελαστικού. Αξίζει εδώ να διευκρινίσουμε πως η κατανάλωση γκαζιού ή βενζίνης είναι πάντοτε στη διακριτική ευχέρεια του οδηγού-ιδιοκτήτη, καθώς κάθε μια από τις δύο αυτές λειτουργίες επιλέγεται μέσω ενός μπουτόν που τοποθετείται στην κονσόλα. Το ένα λοιπόν δεν αποκλείει το άλλο, κάτι που αναμφίβολα σημαίνει ευελιξία και μεγαλύτερη αυτονομία. 

πηγή: 4ΤΡΟΧΟΙ